Қазақстанда автокөліктер қымбаттап жатыр. Тек былтыр олардың құны 15-тен 25 пайызға дейін өсті. Бұл ретте ескі машиналардың бағасы өскен. Бұл туралы Stan.kz ақпарат агенттігі 31 арнаның «Информбюро» жаңалықтар бағдарламасына сілтеме жасап.
Көлік нарығы қызып жатыр. Былтыр көлік бағасы екі есе өсті. Наурызда бұған доллар бағамының өсуі себеп болды — оның құны 450 теңгеге жетті, ал тамыз айында тамызда шекаралардың жабық болуына байланысты сатылымда аз болған жаңа машиналарға сұраныс жоғары болды. Орташа өсім 7-10 пайызды құрады. Ал ескі автомобильде одан да көп.
«Мысалы, 2012 жылғы Toyota Camry егер 2020 жылғы қаңтарда «Колеса-аналитика» деректері бойынша 7,2 миллион теңге тұрса, жыл соңына қарай ол 8,1 миллион теңге бола бастады. Ал, бұл 12 пайыздан асады. Орташа алғанда, бағаның өсуі 10-нан 15 пайызға дейін, ал бір жерде одан да көп», — деді Kolesa.kz бас редакторы Евгений Кубеков.
Сарапшылардың айтуынша, дилерлер халықтың төлем қабілеттілігінің төмендеуіне байланысты сұраныс азаяды деп ойлаған. Өйткені төтенше жағдай кезінде көптеген адамдар жұмысынан айрылған. Бірақ нарық басқаша әрекет етті. Ақшасы бар адамдар көлік сатып алуға тырысты.
«Жаңа көлік сатып алғысы келетін және оны алмайтын адамдар қайталама нарыққа шықты.Екінші нарықта сұраныстың артуы байқалды. Бағаны көтеру арқылы әрекет етті. Адамдар ақшаға машиналарды, жылжымайтын мүлікті салуға шешім қабылдады. Содан кейін нсатылатын немесе ең болмағанда иелік ететін нәрсе», — деді «За рулем» журналының бас редакторы Алексей Алексеев.
Көптеген елдерде автомобиль неғұрлым көп болса, соғұрлым арзан болады. Ал Қазақстанда жаңа көліктердің тапшылығы ескілерге бағаның жасанды өсуін тудырады. Сонымен қатар карантин кезеңінде көптеген адамдар үшін автомобиль ақша табудың құралына айналды. Адамдар такси және жеткізу қызметтеріне орналасуға кетті.
«Пандемия кезінде біздің саябақта жүргізушілер саны артты. Бәрі бірдей жұмыс істей алмады, өйткені лицензия қажет болды. Қазіргі уақытта азық-түлікке, дәрі-дәрмектерге және ең қажетті заттарға тапсырыс беру үшін жеткізу және курьерлер сияқты тарифтер ерекше сұранысқа ие болды», — деді «Яндекс Go» сервисінің серіктесі Мәулет Сәлімжан.
Өткен жылы Қазақстанда 93 мың жаңа көлік сатылды. Бұл 2019 жылмен салыстырғанда төрттен көп. Бірақ сұранысты қанағаттандыру үшін жылына 250 мың сату керек. Әйтпесе, бұл жыл сайынғы тапшылық автохламның қымбаттауына әсер етеді.