Мектеп ортасында әлімжеттік–бұл білім беру процесі мен оқушылардың психологиялық жағдайына әсер ететін өзекті мәселе. Бұл агрессивті мінез-құлық физикалық зорлық-зомбылықтан психологиялық қысымға, әлеуметтік медиа арқылы цифрлық қудалауға дейін әртүрлі формада болуы мүмкін. Әлімжеттік салдары ұзақ мерзімді болуы мүмкін және баланың жан дүниесінде терең із қалдыруы мүмкін, бұл оның өзін-өзі бағалауына, оқу үлгеріміне және әлеуметтік өзара әрекеттесуіне әсер етеді. Мәселенің ауқымын жақсы түсіну және оны шешудің жолдарын табу үшін біз мектептердің бірінің инспекторымен әңгімелестік.
Дана Досановна, сіз жұмыс істейтін мектепте әлімжеттік жағдайлары қаншалықты жиі кездеседі?
-Өкінішке орай, біз әлімжеттіктің әртүрлі түрлерімен жиі кездесеміз. Бұл ауызша қорлау немесе мектеп ұжымынан шығару болуы мүмкін. Біз мұндай жағдайларға мүмкіндігінше тез жауап беруге тырысамыз.
Әлімжеттіктің алдын алу үшін қандай шаралар қолданасыз?
-Біріншіден, біз оқушылармен құрмет пен төзімділіктің маңыздылығы туралы профилактикалық сабақтар өткіземіз. Екіншіден, біз балалардағы эмоционалды интеллект дағдыларын дамыту үшін жұмыс жасаймыз. Әрине, бізде қорқыту жағдайларына, соның ішінде психологпен және ата-аналармен кездесулерге нақты жауап беру жүйесі бар.
Балалары әлімжетікке тап болған ата-аналарға қандай кеңестер берер едіңіз?
-Баланы қолдау, онымен оны мазалайтын барлық нәрсені талқылау және әлімжеттік жағдайлары туралы мектепке хабарлау маңызды. Бірлескен күш-жігермен біз шешім таба аламыз. Мектеп инспекторымен болған әңгімемізге сүйенсек, буллингпен күресу тек білім беру мекемелерінің ғана емес, бүкіл қоғамның міндеті екені анық. Бұл мәселені шешу мұғалімдердің, ата-аналардың және балалардың бірлескен күш-жігерін қажет етеді. Әрбір оқушы өзін қорғалған сезінетін қауіпсіз және қолдау көрсететін білім беру ортасын құру әлімжеттікті жеңудің маңызды қадамы.
Бакытбек Алима,
Т. Жүргенов атындағы Қазақ ұлттық өнер академиясының 4 курс студенті
Дана Досановна Таллықорған қаласы, 12 мектеп инспекторы